E-commerce, oprócz zapewnienia milionom kupujących na całym świecie komfortu wygodnych zakupów online, wywołuje wiele pytań o wpływ na środowisko naturalne. Według badania Nielsen 73% konsumentów na całym świecie stwierdziło, że byliby gotowi zmienić swoje nawyki konsumpcyjne, aby zmniejszyć swój wpływ na zmiany klimatyczne.

Przy takich statystykach zrównoważony e- commerce staje się nie tylko modnym hasłem, ale pożądaną strategią dla wielu firm. Jednym z trendów, który zyskuje na popularności, jest wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w operacjach e- commerce. Ponadto zakłada się, że sprzedawcy internetowi wprowadzą bardziej przyjazne dla środowiska opakowania i opcje wysyłki, aby zmniejszyć swój wpływ na ekosystem.

Jest jednak także druga strona medalu. Aby rozwój e-commerce sprostał wyzwaniu zrównoważonego rozwoju, ważne są nie tylko kwestie ekologiczne, ale również wpływ na sytuację pracowników: godne warunki pracy, godne wynagrodzenia i racjonalne tempo pracy pracowników e-commerce oraz ich prawo do informacji i konsultacji, reprezentacji zbiorowej i efektywnego dialogu społecznego. W ocenie związków zawodowych jest to niezbędne, aby branżę e-commerce  można było uznać za prawidłowo oddziaływującą na rozwój społeczny i ekonomiczny w Polsce, w Europie i na świecie.

Tym wyzwaniom w branży e-commerce: ekologicznym i pracowniczym chcemy poświęcić debatę organizowaną w ramach międzynarodowego projektu Team Hub, która odbędzie się w dniu 31 października 2023 r. o godz. 10.00 w Warszawie, Centrum Zielna.  

Wszystkich chętnych zapraszamy do rejestracji, a następnie do uczestnictwa w spotkaniu. Spotkanie odbywa się wyłącznie w formule stacjonarnej. 

 

Zrównoważony e-commerce przyjazny dla pracownika i środowiska. Rzeczywistość i wyzwania

Formularz jest aktywny do 2023-10-28 23:59.
* - pole wymagane
Zapisz się do newslettera
Newsletter