Instytut Spraw Publicznych oraz Zarząd Krajowy OPZZ „Konfederacja Pracy” zapraszają na bezpłatne szkolenie: "Prawo pracy – aktualne przepisy i planowane zmiany oraz rola partnerów społecznych w stanowieniu prawa". Szkolenie odbędzie się w dniach 19-20 stycznia 2018 w Kielcach. Zgłoszenia przyjmujemy do 8 stycznia 2018 r.
Szkolenie stanowi Moduł 1 dwumodułowego programu szkoleniowego. Uczestnicy programu zyskają wiedzę i umiejętności, które pozwolą im skutecznie uczestniczyć w procesach stanowienia prawa.
Na szkolenie zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli związków zawodowych z województwa świętokrzyskiego.
W trakcie zajęć Modułu 1 przedstawimy aktualne przepisy prawa pracy oraz możliwości uczestnictwa w procesie stanowienia prawa.
Zakres szkolenia:
• wstęp do prawa pracy
• nowelizacja Kodeksu Pracy
o minimalne wynagrodzenie
o zawieranie umów o pracę na nowych zasadach
o urlopy związane z rodzicielstwem
o świadectwa pracy
• rola partnerów społecznych w stanowieniu prawa pracy
• dialog społeczny na poziomie lokalnym i szczeblu krajowym
o procedury konsultacyjne
o negocjacje
o lobbing
Szkolenie poprowadzi Paweł Śmigielski – Dyrektor Wydziału Prawno-Interwencyjnego OPZZ.
Miejsce
Szkolenie odbędzie się w Kielcach, w Hotelu Kameralnym, ul. Tarnowska 7. Miejsce zajęć oraz zakwaterowania uczestników jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Osoby potrzebujące dostosowań ze względu na niepełnosprawność proszone są o poinformowanie w karcie zgłoszeniowej.
Ramy czasowe szkolenia: 1,5 dnia - 19 stycznia 2018 r. godz. 10:30-18:00/18:30, 20 stycznia 2018 r. godz. 09:00-12:30/13:00
W trakcie szkolenia wszystkim uczestnikom zapewniamy wyżywienie. W ramach ograniczonej puli środków istnieje również możliwość zapewnienia noclegu oraz zwrotu kosztów dojazdu (w wysokości nie przekraczającej kosztów przejazdu transportem publicznym 2 kl. jako refundacja faktycznie poniesionego wydatku – do kwoty 100 zł). Zwrot zostanie dokonany przelewem przez OPZZ Konfederację Pracy po odesłaniu wypełnionych delegacji wraz z biletami oraz numerem konta bankowego.
W celu rejestracji na szkolenie prosimy o przesłanie wypełnionej karty zgłoszeniowej w terminie do 8 stycznia 2018 r.
Informacja-zaproszenie POBIERZ
Zgłoszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych przyjmuje Instytut Spraw Publicznych pod adresem szkoleniawiedza@isp.org.pl
Informacje telefoniczne: ISP tel. 225564282 (Małgorzata Koziarek)
Zgłoszenia przedstawicieli związków zawodowych przyjmuje Zarząd Krajowy OPZZ „Konfederacja Pracy.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc każda organizacja może zgłosić 2 lub maksymalnie 3 osoby, o zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń, przy czym minimum 50% zarezerwowanych jest dla kobiet.
Zakwalifikowane osoby zobowiązane są do przekazania organizatorom szkolenia wypełnionego formularza danych uczestnika otrzymującego wsparcie wraz z podpisanym oświadczeniem dotyczącym danych osobowych. Jest to warunek skorzystania z wsparcia (udziału w szkoleniu).
UWAGA Osoby, które wezmą w wyżej opisanych zajęciach Modułu 1 zostaną indywidualnie poinformowane o terminie szkolenia w ramach Modułu 2 i będą miały pierwszeństwo w rekrutacji.
Szkolenia w Module 2 będą organizowane w poszczególnych województwach od września 2018 r. do końca lipca 2019 r. Zajęcia będą trwały 1 dzień. Program zajęć będzie obejmował: ścieżkę legislacyjną aktów prawnych na poziomie centralnym i samorządowym oraz proces stanowienia prawa, możliwość i formy udziału obywatelskiego, zastosowanie cyfrowych rozwiązań w zakresie efektywności udziału obywatelskiego w procesie stanowienia prawa, przykłady udziału w konsultacjach społecznych i ćwiczenia kompetencji miękkich, zasady kultury komunikacji w konsultacjach społecznych i procesie stanowienia prawa, elementy teorii negocjacji w kontekście stanowienia prawa.
Szkolenia są częścią projektu pt. „Wiedza i kompetencje kluczem do efektywnego udziału w procesie stanowienia prawa” w ramach Działania 2.16 POWER (Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.