Aktualności

Tekst:

Instytut Spraw Publicznych

Podziel się

Kampania profrekwencyjna „Zagłosuj i wybierz kogoś, kto myśli tak jak Ty”


Pod  hasłem „Zagłosuj i wybierz kogoś, kto myśli tak jak Ty” 24 kwietnia ruszyła społeczna kampania profrekwencyjna do wyborów do Parlamentu Europejskiego.

Jej pomysłodawcą i organizatorem jest koalicja organizacji pozarządowych Masz Głos Masz Wybór, której członkiem jest m.in. Instytut Spraw Publicznych. Celem ogólnopolskiej kampanii jest informowanie o procedurach i zachęcanie Polaków do licznego i świadomego udziału w eurowyborach 25 maja 2014 roku.

To już szósta inicjatywa profrekwencyjna podejmowana przez koalicję, która działa od 2007 roku. Te wybory są szczególnie ważne – zaznacza Szymon Gutkowski z Zarządu Fundacji im. Stefana Batorego – łączą się one z 10 rocznicą wejścia Polski do Unii Europejskiej, ale też w tej kadencji PE będzie decydować się wizja UE na wiele następnych lat.

Polska ma najniższą frekwencję spośród wszystkich państw postkomunistycznych: średnio 45 proc. W wyborach parlamentarnych, dodatkowo Polacy będąc jednym z najbardziej euroentuzjastyczncyh narodów w Europie nie chodzą do eurowyborów – zwraca uwagę Paweł Ciacek, socjolog, związany z uczestniczącą w koalicji Fundacją Projekt: Polska. W 2009 roku mieliśmy prawie najniższą frekwencję w Europie: 24,53%, przy prawie dwukrotnie wyższej średniej europejskiej 43%.

Zaplanowane zostały działania reklamowe (spoty radiowe i telewizyjne, reklamy prasowe) zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w internecie. Powstała również strona poświęcona wyborom: www.glosuj.org.pl oraz portal www.latarnikwyborczy.pl, który pozwala poznać własne preferencje wyborcze. Równocześnie realizowane będą projekty zachęcające do większej aktywności obywatelskiej skierowane m.in. do szkół (www.mlodzi.ceo.org.pl) czy społeczności lokalnej.  

O szczegółach kampanii czytaj więcej tutaj

Zapisz się do newslettera
Newsletter