Dyrektorzy do zadań specjalnych – edukacja zdalna w czasach izolacji. Prezentacja wyników badania.
W ciągu miesiąca od nałożenia na szkoły obowiązku organizacji edukacji na odległość, większości z nich udało się podjąć działania pozwalające na uruchomienie takiego nauczania.
Szkoły starały się aktywnie rozwiązywać trudności z organizacją i prowadzeniem edukacji zdalnej. Najczęściej były to działania podejmowane przez nich samodzielnie. Szkoły mobilizowały zasoby swoje lub rodziców i prowadziły działania samokształceniowe. Z deklaracji badanych dyrektorów wyłania się poczucie ich osamotnienia w tych wysiłkach i braku wsparcia ze strony odpowiednich organów administracji centralnej.
W organizacji edukacji zdalnej szkoły wspierały przede wszystkim samorządy. Prawie 1/5 spośród nich przyznała jednak, że nie otrzymała żadnego wsparcia. Okazana szkołom pomoc najczęściej sprowadzała się do przekazania sprzętu komputerowego, udostępnienia oprogramowania oraz materiałów w sieci. Rzadkością było wsparcie psychologiczne dla nauczycieli lub uczniów.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją wyników badania. Zagadnienia omawiane w prezentacji:
1. Ogólny obraz edukacji zdalnej w szkołach 2.Rozwiązania zastosowane w szkołach w związku z edukacją zdalną 3.Specjalne potrzeby uczniów i uczennic – stosowane formy wsparcia 4.Wyzwania edukacji zdalnej 5.Działania podjęte przez szkoły w celu rozwiązania napotkanych problemów 6.Wsparcie dla szkół 7.Wnioski