Dyrektorzy do zadań specjalnych – edukacja zdalna w czasach izolacji. Prezentacja wyników badania.
Tekst:

Instytut Spraw Publicznych

Podziel się
Zrównoważony rozwój i polityka klimatyczna

Dyrektorzy do zadań specjalnych – edukacja zdalna w czasach izolacji. Prezentacja wyników badania.


W ciągu miesiąca od nałożenia na szkoły obowiązku organizacji edukacji na odległość, większości z nich udało się podjąć działania pozwalające na uruchomienie takiego nauczania.


Szkoły starały się aktywnie rozwiązywać trudności z organizacją i prowadzeniem edukacji zdalnej. Najczęściej były to działania podejmowane przez nich samodzielnie. Szkoły mobilizowały zasoby swoje lub rodziców i prowadziły działania samokształceniowe. Z deklaracji badanych dyrektorów wyłania się poczucie ich osamotnienia w tych wysiłkach i braku wsparcia ze strony odpowiednich organów administracji centralnej.

W organizacji edukacji zdalnej szkoły wspierały przede wszystkim samorządy. Prawie 1/5 spośród nich przyznała jednak, że nie otrzymała żadnego wsparcia. Okazana szkołom pomoc najczęściej sprowadzała się do przekazania sprzętu komputerowego, udostępnienia oprogramowania oraz materiałów w sieci. Rzadkością było wsparcie psychologiczne dla nauczycieli lub uczniów.

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją wyników badania. Zagadnienia omawiane w prezentacji:

1. Ogólny obraz edukacji zdalnej w szkołach
2.Rozwiązania zastosowane w szkołach w związku z edukacją zdalną
3.Specjalne potrzeby uczniów i uczennic – stosowane formy wsparcia
4.Wyzwania edukacji zdalnej
5.Działania podjęte przez szkoły w celu rozwiązania napotkanych problemów
6.Wsparcie dla szkół
7.Wnioski

Obejrzyj nagranie prezentacji



Prezentacja do pobrania (pdf) 


INFOGRAFIKI:
Zapisz się do newslettera
Newsletter