Czas realizacji: Lipiec - wrzesień 2013 r.
Lokalizacja projektu: Warszawa, badania w Niemczech
Cele projektu: 1) Informować polskie społeczeństwo oraz ekspertów o bieżącej kampanii wyborczej w Niemczech.
2) Pokazać główne aspekty kampanii wyborczej dotyczące stosunków polsko-niemieckich i polityki europejskiej 3) Znaleźć odpowiedź na pytanie,
co może ulec zmianie w niemieckiej polityce
wobec Polski i Europy po wyborach do Bundestagu
4) Debata o aktualnym stanie polsko-niemieckich stosunków oraz wpływie wyborów na dalszy rozwój współpracy
>>>> Grupy docelowe (w Polsce): - Politycy, Dyplomaci
- Urzędnicy
- Eksperci, Badacze
- Media
- Inni zainteresowani
Działania w ramach projektu: Analiza programów wyborczych
Projekt oparty jest na analizie programów wyborczych partii i rozmów niemieckich polityków i ekspertów.
Jego główne zagadnienia dotyczą:
- Pytań społecznych
- Przyszłości Unii Europejskiej
- Polityki energetycznej
- Polityki zewnętrznej
- Polityki historycznej
Wyniki projektu: Wyniki zostały opublikowane na stronie ISP i są / były? regularnie uaktualniane. Ponadto stanowi(ł) on również źródło informacji w języku polskim o faktach i specyfice wyborów do Bundestagu oraz o aktualnych prognozach wyborczych.
>>>> Stworzono specjalne logo dla strony internetowej, które było na głównej stronie ISP od września aż do wyborów. Logo to było również umieszczone w podpisie wiadomości mailowych dr Agnieszki Łady, co dodatkowo zwracało uwagę odbiorców na stronę poświęconą wyborom do Bundestagu.
W dodatku w ramach projektu DAAD dr Agnieszka Łada śledziła toczącą się kampanię wyborczą i rozmawiała z politykami, dziennikarzami i ekspertami na podejmowane w kampanii tematy. Wyniki swojej analizy programów wyborczych komentowała regularnie na swoim blogu i w innych mediach społecznościowych (Facebook, Twitter i Instagram).
Publikacja: >>>>