Wizyty studyjne w modelowej szkole w Gnieźnie w ramach projektu “Lekcja:Enter”
Tekst:

Instytut Spraw Publicznych

Podziel się
Społeczeństwo cyfrowe

Wizyty studyjne w modelowej szkole w Gnieźnie w ramach projektu “Lekcja:Enter”


21 oraz 26 kwietnia 2022. ponad dwudziestoosobowe grupy pedagogów spotkały się w Szkole Podstawowej nr 12 w Gnieźnie. Z punktu widzenia wdrażania TIK to modelowa placówka, w której przyjęto strategię wdrażania wzajemnego uczenia się uczniów – jednej z najbardziej pożądanych metod w pedagogice.


Projekt, z którym zapoznaliśmy się, jest realizowaną co roku terenową grą miejską wspartą TIK. Podczas wizyty studyjnej uczniowie i nauczyciele szkoły zapoznali nas jak takie działania wdrożyć w swoich placówkach oraz przekonywali, iż podobne działania są doskonałym rozwiązaniem podczas pracy zdalnej jako dodatkowa, niezmiernie atrakcyjna oferta edukacyjna szkoły. Podczas wizyty studyjnej zaprezentowano również  inny projekt wsparty TIK - typu: „uczniowie-uczniom” dedykowany dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Wizyty studyjne organizowane w ramach projektu Lekcja:Enter służą bezpośredniemu poznaniu modelowych, inspirujących rozwiązań stosowanych w wybranych szkołach, gdzie wprowadzono i wdrożono TIK w obszarach zarządzania placówką oraz stosuje się na lekcjach rozwiązania metodyczne, które wspiera technologia.

Nauczyciele gnieźnieńscy wraz z uczniami opracowali projekt interdyscyplinarny “Gniezno - Oni tworzyli nasza historię”, który jest miejską terenową grą opartą na kodach QR pod którymi uczniowie ukryli “stacje” na wzór harcerskich podchodów. Każda stacja prezentowała wcześniej wykonany przez uczniów film wg. tematyki gry. Uczestników szczególnie rozbawił rap o biskupie Wojciechu i inne zabawne scenki historyczne odgrywane przez małych aktorów. Punktem kulminacyjnym naszego zainteresowania były cykliczne łączenia na żywo z grupą uczniów będących na gnieźnieńskiej starówce realizujących grę za każdym razem kiedy docierali do nowej “stacji”. Dyskusję uczestników zdominowała chęć realizacji podobnych projektów w swoich szkołach. Wskazywano na odmiejscowienie szkoły, interdyscyplinarność i zaangażowanie uczniów, postawy nauczycieli jako wspierających uczenie się, ocenianie kształtujące oraz wartość  projektu dla społeczności lokalnej, poczucie satysfakcji z osiąganych edukacyjnych celów zajęć gdy dzielę się efektami mojej pracy z szerokim audytorium. 

Następne wizyty studyjne prezentujące modelowe rozwiązania  już w czerwcu oraz jesienią 2022 - serdecznie zapraszamy!





 
 
Zapisz się do newslettera
Newsletter