Wizyta studyjna w liceum w Milanówku
Dodał(a):

Instytut Spraw Publicznych

Podziel się
Społeczeństwo cyfrowe

Wizyta studyjna w liceum w Milanówku


29 listopada, spotkaniem w Milanówku, zakończyliśmy cykl dziewięciu wizyt studyjnych zaplanowanych w projekcie Lekcja:Enter. Tym razem wraz z 23 uczestnikami (nauczycielami, dyrektorami szkół) odwiedziliśmy Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 5. 

Społeczne Liceum Ogólnokształcące nr 5 w Milanówku - Szkoła bezpieczna i przyjazna, której celem jest indywidualny i wszechstronny rozwój uczniów z wykorzystaniem możliwości jakie niesie edukacja cyfrowa. To pierwsza w Polsce placówka, która zaczęła wykorzystywać chromebooki i pierwsza, która znalazła się w prestiżowym gronie Szkół Referencyjnych Google.

Do placówki zaprosili nas przedstawiciele Fundacji EDTECH POLAND tj.:  Google, Lenovo, GoCloud - wiodące podmioty na polskim rynku edTech oraz wspierające pracę polskich nauczycieli i dyrektorów szkół poprzez bardzo dobrze zorganizowany ekosystem wsparcia. Szkoła zaprezentowała się jako placówka, która komplementarnie wdrożyła program Google for Education, gdzie uczniowie pracują z laptopami w systemie 1;1 na wszystkich zajęciach. Dyrektor szkoły zaprezentował 45 minutową lekcję języka polskiego, gdzie nauczyciel udostępniał w chmurze materiały w systemie Google docs a uczniowie w systemie 1:1 pracowali nad nimi łącząc się w wirtualne grupy.

Po zajęciach pytano dyrektora szkoły o czynności nauczyciela oraz uczniów w kontekście użytej technologii na zajęciach oraz o rozwiązania w zarządzaniu kontami uczniów i nauczycieli. Zwrócono uwagę na brak konieczności stosowania w placówce serwerów sprzętowych a w związku z tym łatwości obsługi i brak konieczności administrowania siecią w szkole.  “Narzędzia Google for Education współdziałają ze sobą, zmieniając procesy nauczania i zdobywania wiedzy tak, aby wszyscy uczniowie i nauczyciele mogli w pełni wykorzystać swój potencjał” mówiła pani Beata Galas, która zaprezentowała przyjęte w innych krajach rozwiązania podczas wystąpienia p.t. Komputer w szkole w modelu 1:1, najlepsze praktyki i doświadczenie  z krajów skandynawskich. Dodatkowo dyskutowano o rozwiązaniach w Bułgarii, Łotwie oraz Japonii jak również o planach Polski w kontekście planowanych uchwał Rady Ministrów w sprawie sprzętu nauczycielom i uczniom oraz Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji od roku 2023. 

Następny blok spotkania otworzyła prezentacja p.t. Chromebooki - komputery zaprojektowane dla edukacji, którą wygłosił przedstawiciel firmy Lenovo. Zapoznaliśmy się z mobilnymi rozwiązaniami biznesowymi ThinkPad które mają już prawie trzydziestoletnią historię i doświadczenie - “(…) miniony czas kształtował to wszystko co składa się na DNA tej marki” stwierdził Adam Dyszkiewicz z Lenovo. “To co sprawia, że Klienci ufają jakości ThinkPad można sprowadzić do 3 fundamentalnych zasad, którymi od zawsze kierujemy się przy tworzeniu naszych produktów: wzornictwo, innowacyjność, niezawodność.” podsumował na zakończenie prelegent. Podczas dyskusji zwrócono uwagę na wytrzymałość na uderzenia, złamania i upadki laptopów co zdarza się w szkole często; ubezpieczenia sprzętu oraz niezawodność baterii i wagę urządzenia przeznaczonego dzieciom. Do dyskusji włączył się następny prelegent Pan Paweł Psuty z GoCloud Polska. Firma to wiodący partner Google for Education, który od lat aktywnie wspiera polskie szkoły. Tworzy kreatywne społeczności nauczycieli, pokazuje jak prosto i skutecznie wykorzystywać narzędzia i treści cyfrowe w procesie nauczania, podnosi bezpieczeństwo uczniów, dostarcza sprzęt zapewniając równy dostęp do technologii i angażuje się we wszelkie inicjatywy stawiające sobie za cel rozwój szkolnictwa. Uczestnicy zadawali szereg pytań. Wszystkie dotyczyły sposobów użytkowania sprzętu w kontekście ewentualnego braku Internetu. Podczas całego spotkania otwarty był czat, gdzie uczestnicy mogli wymieniać się informacjami a prelegenci odsyłaczami do stron internetowych. Pozostała część wizyty studyjnej przerodziła się w merytoryczną rozmowę pomiędzy prelegentami, dyrektorem szkoły i prowadzącym spotkanie, którą zwieńczyło wystąpienie Prezesa Fundacji Ed Tech Poland, Pana Rafała Lwa-Starowicza. Podkreślono rolę dzisiejszego spotkania jako sieciującego uczestników, tym bardziej, iż była to już ostatnia z dziewięciu wizyt studyjnych w ramach projektu Lekcja:Enter

Dziękujemy uczestnikom, organizatorom oraz prelegentom, a przede wszystkim dyrektorowi szkoły Panu Leszkowi Janasikowi

 

Polecamy

NIEM - Krajowy Mechanizm Ewaluacji Integracji
Monitoring i poprawa integracji beneficjentów ochrony międzynarodowej. forintegration.eu

Seria podkastów Inspirator wyborczy. 
Zapisz się do newslettera
Newsletter