24 listopada 2011 roku w Instytucie Spraw Publicznych odbyło się seminarium „Kobiety w telewizyjnej kampanii wyborczej”. Wzięli w nim udział przedstawiciele i przedstawicielki organizacji kobiecych, świata akademickiego, mediów oraz środowiska marketingu. Podczas seminarium przedstawione zostały wyniki analizy bezpłatnych audycji wyborczych nadawanych w telewizji publicznej podczas kampanii przed wyborami parlamentarnymi w 2011 roku. Autorka analizy – Emilia Rekosz – omówiła wizerunek kobiet kształtowany przez spoty poszczególnych komitetów wyborczych, a także zaprezentowała dane ilościowe dotyczące obecności kobiet w telewizyjnej kampanii. Wyniki analizy skomentowała prof. Małgorzata Fuszara wskazując na stały trend w prezentowaniu kobiet przez pryzmat ich funkcji rodzinnej widoczny już od dawna w kampanii telewizyjnej w Polsce. Po prezentacji odbyła się dyskusja wskazująca na istotny wpływ stereotypów panujących wśród przedstawicieli partii politycznych oraz agencji reklamowych na wizerunek kobiet obecny w kampanii przedwyborczej.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją oraz głównymi wnioskami z badania.
Zachęcamy również do odwiedzenia strony projektu „Kobiety na listach wyborczych” w ramach, którego przygotowujemy kompleksowe analizy uczestnictwa kobiet w procesie wyborczym.