Kampania „Mój pierwszy raz” została zgłoszona do konkursu w kategorii „Inicjatywy Obywatelskie”, w której o zwycięstwo rywalizuje ze sobą 30 różnych kampanii. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w połowie maja 2011 roku.
Kampania Instytutu Spraw Publicznych „Mój pierwszy raz” powstała w odpowiedzi na niską frekwencję wyborczą wśród najmłodszej grupy wyborców. Poprzez humorystyczne nawiązanie do tego problemu w spotach, kampania miała na celu dotarcie do jak największej liczby młodych ludzi i przekonanie ich do oddania głosu w wyborach samorządowych jesienią 2010 roku.
Spoty wyreżyserowane przez Wojciecha Smarzowskiego w zabawny sposób - w formie reportażowych ujęć - prezentują reakcję rodziny i najbliższego otoczenia pary młodych ludzi na informację, że zdecydowali się na swój "pierwszy raz". W finale spotów dowiadujemy się, że chodzi oczywiście o pierwsze w życiu - po uzyskaniu pełnoletniości - głosowanie.
Kampania powstała dzięki współpracy ISP z Agencją Young&Rubicam.
Wszystkim osobom zaangażowanym w produkcję spotu jeszcze raz bardzo dziękujemy!
- Kampania Mój pierwszy raz