Jesteśmy w przełomowym momencie procesu cyfryzacji edukacji. Od wiosny 2022 roku szkoły pracują już w trybie stacjonarnym bogatsze o wiedzę i doświadczenia nabyte w okresie pandemii, jak i dzięki udziałowi w wielu inicjatywach związanych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu, takich jak m.in. projekt „Lekcja:Enter”.
Czy cyfrowa rewolucja, której doświadczyła polska szkoła zmieniła ją na trwałe? Jak podtrzymać i wesprzeć transformację cyfrową szkół z jak największą korzyścią dla uczniów i uczennic oraz pracowników i kadry zarządzającej szkołami?
Zapraszamy do lektury najważniejszych ustaleń z badania przeprowadzonego w wybranych 40 szkołach różnego typu uczestniczących w projekcie „Lekcja: Enter”. Odpowiadamy w nim m.in. na pytania o wykorzystanie TIK w codziennej pracy szkół po edukacji zdalnej, postrzeganie roli technologii i cyfryzacji w szkołach oraz wyzwania związane procesem transformacji, które są wciąż przed nami.