Szkoła jest miejscem o szczególnym społecznym potencjale. Potencjał ten uwidacznia się przede wszystkim w możliwości budowania zintegrowanej, zarazem zaś zróżnicowanej społeczności jako środowiska edukacyjnego, socjalizacyjnego i wychowawczego. Czy polskie szkoły wykorzystują ten potencjał? Jak dalece są społecznie zakorzenione, w jakiej mierze współtworzą infrastrukturę społeczeństwa obywatelskiego i czy kształtują obywateli zaangażowanych w życie publiczne i sprawy społeczne?
O tych i innych problemach związanych z wykorzystaniem potencjału społecznego polskiej szkoły dyskutować będą:
Ewa Furche, Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdansku
Kamila Hernik, Instytut Badan Edukacyjnych
Piotr Kowalczukp.o. dyrektor Wydziału Rozwoju Społecznego Urzędu Miejskiego w Gdańsku
dr hab. Witold Toczyski, Uniwersytet Gdanski
debatę poprowadzi:
dr hab. Marek Rymsza, redaktor naczelny „Trzeciego Sektora”
dorobek pisma zaprezentuje:
dr hab Magdalena Dudkiewicz